Po uwolnieniu dwudziestu Aralueńczyków drużyna "Czapli" wraz ze zwiadowcą Gilanem witani są przez króla Duncana z honorami. Okazuje się jednak, że władca ma nie lada zmartwienie - otrzymał właśnie od swego sojusznika Selethena wiadomość, że ktoś czyha na życie jego córki, Cassandry. Kiedy podczas polowania w przyzamkowym lesie Thorn udaremnia zamach na księżniczkę, a Czaplom udaje się schwytać skrytobójcę, król Duncan nie ma wątpliwości, kto będzie towarzyszył Gilanowi w misji unieszkodliwienia morderców. Od jeńca dowiadują się, że za zamachem stoją członkowie Sekty Skorpiona, którzy nie spoczną, póki nie osiągną celu... Gilan i Czaple raz jeszcze łączą siły. By ocalić Cassandrę, muszą popłynąć do Arydii, dostać się do twierdzy i dopaść tego, który zlecił zabójstwo księżniczki, a potem negocjować z płatnymi zabójcami, by odstąpili od zawartej umowy. Hal ma jednak jeszcze jeden problem - Ingvar zamierza opuścić drużynę. Dochodzi bowiem do wniosku, że z powodu swego słabego wzroku jest dla niej ciężarem... Czy Halowi uda się przekonać przyjaciela, by pozostał, czy Czaple wraz z Gilanem zdołają ocalić księżniczkę Cassandrę?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W królestwie Araulenu nie dzieje się dobrze.Grupa rebeliantów pragnie przywrócenia starego prawa, według którego tylko potomek króla w linii męskiej może dziedziczyć tron.Buntownicy zawiązują tajne stowarzyszenie - Klan Czerwonego Lisa- i starają się wszelkimi sposobami nie dopuścić do objęcia władzy przez córkę króla Ducana, obecną regentkę Cassandrę, a w przyszłości jej córkę, księżniczkę Maddie? Nieliczna grupa zwiadowców pod przewodnictwem Gilana oraz rycerza Horace`a muszą stawić czoło podstępnym i zdradzieckim wrogom. Jaka rola w tej rozgrywce przypadnie zwiadowczyni Maddie?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W królestwie Araluenu zachodzą nieuchronne zmiany, wymuszone przez nieubłagany upływ czasu. Król Duncan, złożony chorobą, nie może pełnić swych obowiązków, a regentką zostaje Cassandra, którą wspomaga mąż, Pierwszy Rycerz Królestwa, sir Horace. Halt i lady Pauline wiodą spokojniejsze niż ongiś życie, chociaż stale są na bieżąco ze wszystkimi sprawami dotyczącymi Korpusu Zwiadowców, któremu przewodzi Gilan. Tymczasem okrucieństwo losu przygniata ciężkim brzemieniem Willa. Przyjaciele ze wszystkich sił starają się przywrócić mu radość życia. Po burzliwej naradzie dochodzą do wspólnego wniosku: muszą mu znaleźć ucznia. Willa trzeba długo namawiać. I bardzo silnie przekonywać. W końcu przystaje na propozycję przyjaciół, kompletnie nie zdając sobie sprawy, co go czeka...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Hal wraz z drużyną Czapli poradzili sobie z próbą, pokonali rywali i udowodnili, że zasługują na miano prawdziwych wojowników. Niestety - radość ze zwycięstwa nie trwała długo...
Najcenniejsza skandyjska relikwia, od trzystu dwudziestu lat leżąca w świątyni, została skradziona. To Czaple stały tej nocy na warcie i to one ponoszą odpowiedzialność za to, co się stało.
Hal ma niewielką szansę na to, by oczyścić imię swoje i swojej drużyny. Musi dopaść i pojmać człowieka odpowiedzialnego za kradzież, madziarskiego pirata Zavaca. Wzburzone wody nie sprzyjają żegludze, więc doścignięcie "Kruka" i jego załogi nie będzie łatwe. Czaple, pod wodzą swego młodego skirla oraz z pomocą Thorna, zrobią jednak wszystko, by odzyskać dobre imię w skandyjskiej ojczyźnie.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Hal wraz ze swą drużyną od pewnego czasu patrolują wybrzeże Skandii, eskortując statki handlowe i chroniąc je przed piratami. Czaple, przywykłe do większej aktywności, mają trochę dosyć monotonnego życia. Z radością przyjmują więc nową misję, zleconą przez oberjarla.
Łódź z trójkątnym żaglem wypływa jednak z rodzinnego Hallasholmu w wielkim pośpiechu, pozostawiając w porcie rozjuszonego Eraka, wykrzykującego niecenzuaralne pogróżki pod adresem Hala i jego nowej podopiecznej oraz wymachującego wściekle toporem.
Drużyna Hala wyrusza do Araluenu, by zmienić stacjonujących tam Skandian, któzy mają za zadanie ochronę miejscowej ludności przed napastnikami z Arydii - okrutnymi handlarzami niewolników. Jednak wszystkie plany biorą w łeb. Nawet wysłannik króla Duncana, dowódca Korpusu Zwiadowców, Gilan musi odłożyć na później realizację królewskiego zlecenia. Piraci złupili jedną z przybrzeżnych wiosek i porwali kilkunastu jej mieszkańców. Czy Halowi i Czaplom uda się uratować Aralueńczyków przed sprzedażą na targu w Socorro i przed strasznym losem niewolników?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni